Arbejdsmiljørepræsentant og arbejdsmiljø
Arbejdsmiljørepræsentant i Kreds Storkøbenhavn.
Møder for AMR'er
Nyvalgte AMR'ere inviteres til møde hurtigst mulig efter valg.
I 2023 holder disse møder:
- Onsdag den 22. februar
- Onsdag den 19. april
- Tirsdag den 13. juni
- Mandag den 21. august
- Tirsdag den 10. oktober
- Onsdag den 22. november
Møderne er fra kl. 9.00 - 15.30 og afholdes på Kredskontoret Lindevænget 19, 2750 Ballerup
Invitation udsendes fra sekretariatet, når vi modtager anmeldelse om valg. Med indkaldelsen følger et program som indbefatter bl.a. følgende emner:
- Socialpædagogerne og kredsens opbygning
- Kredsens politik omkring arbejdsmiljøforhold
- Samarbejdet i "Trioen"
- Hvad kan AMR få støtte og hjælp til fra Kredsen
Ved introduktionen møder I kredsens politikere samt kredskontorets valgte medarbejdere.
Følgende møder holdes for alle kredsens TR og AMR
Kreds Storkøbenhavn holder halvårligt møder hvor AMR, TR og Ledere inviteres ( TRIOEN ). Målet med møderne er, at AMR, TR og leder kan få inspiration til arbejdet med bl.a. arbejdsmiljø, dialog etc. på jeres arbejdsplads. Ved at I kommer sammen til mødet er det håbet, at I får lyst til at "gå hjem" og arbejde videre med emnet.
I 2023 holder disse møder:
- Torsdag den 25. maj
- Tirsdag den 5. december
Vi afholder endvidere til årlige TEMA-dage for AMR. Her sætter vi fokus på aktuelle udfordringer og problemstillinger omkring arbejdsmiljøet på de socialpædagogiske arbejdspladser. Vi håber, at temadagene vil give jer ny inspiration, som jeg kan bruge ude på jeres arbejdspladser.
Arbejdsmiljø

Arbejdsmiljø og tillid
Kredsen har udarbejdet en publikation ”Arbejdsmiljø og tillid”, hvor vi sætter fokus på, hvordan der kan arbejdes med at forbedre arbejdsmiljøet på de socialpædagogiske arbejdspladser.
Med publikationen angiver vi handle- og udviklingsmuligheder overfor aktuelle arbejdsmiljøproblemstillinger.
Hent publikationen (pdf)
Vi er hinandens arbejdsmiljø
Arbejdsmiljø og faglighed går hånd i hånd og er hinandens forudsætninger. Arbejdsmiljø er det, vi er i hele tiden, når vi er på arbejde. Arbejdsmiljøet er ofte noget, der også fylder, når vi ikke er på arbejde. Vores arbejdsmiljø kan være forbundet med både gode og dårlige oplevelser. Vi er hinandens arbejdsmiljø! Det betyder, at vi alle har et ansvar for at være med til at skabe et godt arbejdsmiljø for hinanden. Dog ligger det endelige ansvar for arbejdsmiljøet hos ledelsen.
Du kan finde gode oplysninger om arbejdsmiljø på disse sider:
Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø
På siderne kan du også tilmelde dig nyhedsbreve, så du altid bliver opdateret om den nyeste viden om arbejdsmiljø.
Her kan du læse Socialpædagogernes inspirationsguide, TRIOEN – fælles om arbejdsmiljøet i hverdagen. Publikationen er en del af arbejdsmiljøhandlingsplanen, og er målrettet tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter og ledere.
Formålet med guiden er både at give inspiration og understøtte det lokale samarbejde.
Pjecen kan bestilles ved kontakt til Kredskontoret, eller du kan printe direkte her fra siden.
Hent puplikationen (pdf)
__________________________________________________
SPARK = ”Samarbejde om Psykisk ARbejdsmiljø i Kommunerne”
KL og Forhandlingsfællesskabet etablerede i 2015 samarbejdet SPARK, der arbejder mod et bedre psykisk arbejdsmiljø på de kommunale arbejdspladser.
Der er i foråret 2017 tilført nye midler, så flere arbejdspladser kan gøre brug af en SPARK-konsulent for at se på, eller måske forbedre, arbejdsmiljøet på arbejdspladsen. Du kan læse om SPARK og hvordan du søger her.
På Carlshuse i Gladsaxe valgte man at gøre brug af en SPARK-konsulent, da arbejdspladsens APV-vurdering var helt i bund.
Her kan du læse om, hvordan AMR Trine Audestad har oplevet samarbejdet med en SPARK-konsulent.